Proiectul cultural „Dracula – geneză și influențe” valorifică o operă literară de valoare universală, reprezentând un interes special pentru România, printr-un produs editorial inedit și cu ajutorul noilor media și al instrumentelor digitale. Scopul este de a crește interesul tinerilor pentru lectură și de a le stârni acestora curiozitatea privind actul de creație, scrierea creativă și literară.

Proiectul își propune, totodată, să atragă atenția asupra nevoii de consum al culturii scrise în rândul publicului din România.

traducerea ediției princeps „Dracula”

Cartea

O traducere nouă, originală, a volumului „Dracula” – prima ediție semnată de Bram Stoker – care invită la o lectură nouă și la investigarea originilor unui fenomen artistic mondial

„Dracula.info.ro”

Platforma

O platformă online care integrează și contextualizează sursele de documentare ale autorului în descrierea peisajului socio-cultural din Transilvania secolului al XIX-lea

Menirea celor două produse culturale este de a crește interesul publicului tânăr pentru o lucrare care a stabilit tendințe noi în epocă și care a diseminat cu mare succes, la nivel internațional, o anumită imagine a României.

Cultura pop

În urma succesului cărții, s-a deschis o nouă zonă de creație care a generat foarte multe lucrări originale, în noi media, și prizate, recent, în mod special de tineri (lumea vampirilor).

Proiectul favorizează dialogul publicului tânăr din România cu literatura mondială și relevă reverberațiile cărora operele sale seminale le dau naștere în multe zone, unele dintre ele absolut neașteptate, dintre care numim câteva:

nașterea unei industrii globale

influența culturii pop

soft power și controverse

efectele economice

opoziția regimului Ceaușescu

Resurse

Platforma online oferă acces la resurse literare și alte izvoare utilizate de autor pentru documentare. În plus, proiectul își propune să deconstruiască mecanismul de creare a unui profil identitar pentru o zonă, fără a o cunoaște direct (Bram Stoker nu vizitase niciodată Transilvania), precum și mecanismul de promovare a acestui profil.

Dezbateri

Proiectul creează premisele unor dezbateri pe diferite teme de actualitate:

mituri locale
stereotipuri
identitate
branding de țară
promovare turistică
creștere economică

Echipă

Echipa proiectului este alcătuită din membrii Asociației Ivan Patzaichin – Mila 23, experți ai agenției DC Communication și Dan Costinaș, traducătorul cărții și editorialist web.

Parteneri

Proiectul este inițiat de Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23, în parteneriat cu DC Communication, Editura Vellant, Librăriile Cărturești, cu sprijinul financiar al AFCN.


Parteneri Media